Cât costă să trimiți un colet prin curier și cum se face calculul?

Antreprenori
Distribuie articolul

Cea mai simplă metodă de a te asigura că un plic sau un colet ajunge la destinație în siguranță și în timp util este aceea de a-l trimite prin intermediul unei firme de curierat.

Dacă este pentru prima dată când apelezi la astfel de servicii, cu siguranță că una dintre întrebările pe care ți le vei pune se referă la cost. Bineînțeles, orice companie de curierat va afișa pe site-ul propriu și tarifele practicate, dar, așa cum vei descoperi repede, singura modalitate de a afla suma exactă pe care va trebui să o plătești atunci când trimiți un colet prin curier este să plasezi o comandă.

Sunt mai multe criterii de pot influența prețul acestui tip de servicii, iar despre ele vom vorbi mai jos.

Cuprins:

Cât costă să trimiți un colet prin curier?

Două detalii importante care vor influența răspunsul la această întrebare sunt destinația și greutatea coletului. Contează, de asemenea, tipul de serviciu pentru care optezi, dar și dacă alegi servicii suplimentare (ex: trimitere cu valoare declarată, plata la livrare, manual AWB, deschiderea coletului la livrare etc.).

Tarifele practicate pentru serviciile de livrare internațională vor fi, bineînțeles, mai mari decât cele pentru naționale. Pe lângă asta, dacă este vorba de destinație loco (adresa de destinație se află pe raza aceluiași oraș/sat/comună cu cel de expediere), costul trimiterii unui colet prin curier va fi mai mic decât dacă destinatarul se află într-o altă localitate decât cea de expediere.

Cât va costa sa trimiți un colet prin curier mai depinde și de greutatea acestuia. În general, firmele de curierat încadrează expedițiile în două categorii: standard și cargo.

Tarife pentru serviciile naționale standard

În prima categorie sunt încadrate două tipuri de colete:

  • Plicurile cu greutatea de maxim 1 kilogram;
  • Coletele cu greutatea cuprinsă între 1 și 31 kg;

Pentru plicurile cu greutatea de maxim 1 kg, prețul poate varia între 13 și 17 lei (fără TVA), în funcție de destinație (loco sau național). Pentru coletele mai grele de 1 kg, prețurile încep de la 15 lei.

Tarife pentru serviciile naționale cargo

Pentru expedierile tip cargo (au mai mult de 31 kg), prețurile variază în funcție de intervalul de greutate în care se încadrează. De exemplu, clienții Cargus pot opta pentru serviciul Standard Plus (< 50 kg – de la 84 RON) sau serviciul Pallet Standard (> 51 kg – de la 150 RON). Poți consulta aici tarifele standard aferente serviciilor oferite de Cargus.

Pe lângă aceste tarife standard, firmele de curierat pun la dispoziția clienților lor din zona business și oferte speciale, iar prețurile pot fi negociate.

Expedierea prin curier: Cum se calculează prețul?

Dacă vrei să afli cât te va costa mai exact trimiterea unui colet prin curier, trebuie să cunoști greutatea și dimensiunile acestuia.

Atât tarifele standard, cât și cele negociate și stabilite contractual se aplică pentru cea mai mare dintre greutatea gravimetrică (fizică) reală a expedierii și greutatea volumetrică, care se calculează conform formulei: lungime x lățime x înălțime (măsurate în centimetri) /6000.

Clienții care optează pentru serviciile de curierat oferite de Cargus mai trebuie să știe că:

  • Greutatea taxabilă a unei expedieri nu va depăși 31 kg;
  • O expediere conține o singură piesă;
  • Lungimea maximă a unei expedieri nu va depăși 175 cm;
  • Suma dimensiunilor (L+l+h) unei expedieri nu va depăși 240 cm.

Dacă vorbim de servicii cargo, condițiile sunt următoarele:

  • Suma dimensiunilor (L+l+h) unui colet cu o greutate taxabilă între 32 și 50 kg nu va depăși 240 cm;
  • O expediere conține o singură piesă;
  • Greutatea fizică a unui palet nu va depăși 600 kg;
  • Dimensiunile maxime ale unui palet sunt: 120 x 80 x 180 (cm).

Pe lângă tarifele deja menționate, dacă greutatea și dimensiunile unei expedieri depășesc limitele definite mai sus va trebui să plătești costuri adiționale. De asemenea, va trebui să plătești o taxă suplimentară și dacă destinația se află într-o localitate din afara ariei de acoperire a firmei de curierat.

Dacă vrei să trimiți un colet prin curier, mai trebuie să știi și că sunt anumite servicii suplimentare pentru care poți opta, tot în schimbul unei taxe. Iată câteva exemple:

  • Serviciul de trimitere cu valoare declarată – 1% din valoarea declarată/ expediere;
  • Serviciul contra ramburs – prin cont colector – 7 lei; prin numerar – 12,00 lei + 2% din valoarea rambursului;
  • Serviciul schimbare destinație – tarif standard;
  • Retur documente (returnarea de documente preluate de la destinatar expeditorului) – 12 lei;
  • Colet la schimb (preluarea unui colet la schimb de la destinatar și predarea lui către expeditor) – tarif standard;
  • Deschidere colet la livrare (oferă destinatarului posibilitatea de a deschide coletul la livrare) – 5 lei;
  • Manual AWB (posibilitatea expeditorului de a completa manual nota de transport) – 2 lei.

Beneficiile trimiterii prin curier

Beneficiile serviciilor de curierat sunt multiple, fie că vrei să trimiți un colet în calitate de persoană fizică ori cauți soluții care să îmbunătățească experiența clienților tăi. Vom enumera doar câteva dintre acestea:

1.Sunt foarte ușor de folosit

Nu mai trebuie să pierzi timp căutând cea mai bună metodă de a te asigura că un colet ajunge la destinație. Tot ce trebuie să faci este să completezi formularul disponibil pe site-ul nostru și un curier va veni și va prelua comanda.

2. Ai garanția că pachetul trimis va ajunge la destinatar

Firmele de curierat oferă clienților lor opțiunea urmăririi coletului în timp real, astfel încât destinatarul să știe când ar trebui să aștepte curierul. Dacă, din diverse motive, acesta nu poate fi acasă în ziua respectivă, coletul poate fi redirecționat foarte simplu la unul dintre punctele Cargus Ship & Go, de unde va putea fi ridicat ulterior.

De asemenea, este bine să știi că serviciile standard includ două încercări gratuite de livrare, în zile consecutive lucrătoare diferite.

3. Poți asigura coletul

Poți opta oricând pentru asigurarea coletului împotriva pierderii, furtului, distrugerii totale sau parțiale ori deteriorării conținutului acestuia. Este un serviciu util, în special dacă vrei să trimiți prin curier un obiect mai valoros.
Trebuie însă să ții cont și de faptul că vei fi despăgubit doar dacă obiectul respectiv a fost ambalat corespunzător. Găsești aici soluțiile de ambalare recomandate pentru pregătirea expedierilor, dar și o listă a bunurilor interzise și restricționate la transport.

4. Există mai multe soluții de plată pentru destinatarii coletelor ramburs

Dacă trimiți un colet cu plata ramburs, destinatarul poate alege modalitatea respectivă: în numerar sau în cont. De exemplu, toate expedierile realizate de Cargus pot include o metodă digitală de acceptare a plății la livrare, inclusiv cele redirecționate către punctele Ship & Go.

5. Este simplu să găsești răspunsuri la întrebările tale

Orice firmă de curierat de încredere îți va pune la dispoziție un serviciu de relații cu clienții, care să-ți ofere răspunsuri la întrebările și solicitările pe care le ai. Cargus oferă clienților săi două instrumente de contact on-line: Click to chat (vei primi un răspuns în maxim 3 minute) și Click to mail (în mai puțin de o oră vei primi răspuns la întrebarea sau solicitarea ta).

În cât timp ajunge un colet prin curier?

Firma de curierat va încerca să se asigure că expediția va ajunge la destinație într-un timp cât mai scurt. Pentru un colet standard, termenul minim de livrare este de o zi lucrătoare, iar cel maxim de 3 zile lucrătoare, calculate de la preluare.

În cazul serviciilor naționale cargo, termenul mediu de livrare este de o zi lucrătoare și de maxim 4 zile lucrătoare, calculate de la preluare, pentru coletele cu greutatea sub 50kg. Dacă vorbim de palete de marfă cu greutatea mai mare de 50 kg, termenul de livrare poate varia între 48 și 72 de ore, în funcție de localitate.

Dacă trimiți un colet în străinătate, termenul mediu de livrare este de 5 zile, iar cel maxim de 10 zile, calculate de la colectare.

În calitate de expeditor, mai poți opta și pentru anumite servicii ce garantează că pachetul trimis va ajunge la destinație într-un anumit moment al zilei.

De exemplu, dacă optezi pentru serviciul PRE 10 AM, Cargus va prelua plicul sau coletul tău și îl va livra destinatarului a doua zi lucrătoare de la colectare, până la ora 10.00 AM, în schimbul unui tarif. Mai poți opta și pentru serviciul PRE 12 AM, caz în care coletul tău va fi predat destinatarului a doua zi lucrătoare de la colectare, până la ora 12:00.

Dacă expediezi ceva în ultima zi lucrătoare a săptămânii, un alt serviciu la care poți apela pentru a te asigura că destinatarul își va primi coletul mai repede este acela de livrare în cursul zilei de sâmbătă.

Serviciile oferite de firmele de curierat sunt variate, iar prețurile acestora destul de accesibile. După cum ai văzut mai sus, atunci când vrei să calculezi cam cât te va costa să trimiți un colet prin curier, trebuie să ții cont de mai mulți factori, de la greutatea și dimensiunea coletului la destinație.

Contează, de asemenea, dacă ai sau nu un contract cu firma respectivă și tarifele negociate.

Cel mai simplu mod de a afla ce servicii oferă și ce tarife practică o anumită companie de curierat este de a consulta site-ul acesteia. Dacă mai ai și alte întrebări, contactează-ne și îți vom oferi răspunsurile și soluțiile de care ai nevoie.

Articole similare

Livrarea intracomunitară de bunuri: ce presupune și cum să o faci în siguranță

Antreprenori

Livrarea intracomunitară este un pas care poate deschide noi oportunități, facilitând schimburile economice între statele membre ale UE și stimulând creșterea economică a companiei tale. Însă, înainte de a te aventura în acest proces, trebuie să înțelegi că livrarea intracomunitară a bunurilor este un proces care implică cunoașterea legislației specifice fiecărui stat membru și un […]

vezi mai mult

Cargus lansează Cargus Smart Hub, o soluție logistică inovatoare care accelerează creșterea afacerilor din e-commerce

Antreprenori

Cargus anunță lansarea Cargus Smart Hub, o soluție logistică complexă și inovatoare, creată pentru a susține afacerile din e-commerce să-și accelereze creșterea. Este prima soluție de acest tip dezvoltată și oferită de o companie de curierat din România și este gratuită.  Cargus Smart Hub este o platformă tehnologică care permite afacerilor din e-commerce să-și dezvolte […]

vezi mai mult

Legea returnării produselor: care sunt prevederile și cum ar trebui să se adapteze magazinele?

Antreprenori

În contextul actual, returnarea produselor a devenit o componentă a strategiei de business a oricărui magazin online sau fizic. Această practică oferă clienților încredere în procesul de cumpărare, contribuind la construirea unei relații durabile între consumator și comerciant. În ciuda importanței sale, o politică de retur greșit implementată poate afecta semnificativ o afacere. De la […]

vezi mai mult