Comunicate de Presă16.09.22

Analiză Cargus: 3 din 4 utilizatori preferă livrarea în puncte click & collect

AutorAndreea Lupu
Numărul de vizualizări1088
Numărul de comentarii0

Cargus, prima companie de curierat de pe piața românească, a derulat în perioada august-septembrie 2022 un amplu studiu referitor la interesul consumatorilor pentru cumpărăturile online și preferințele acestora cu privire la metodele de livrare.

În rândurile de mai jos, vă prezentăm cele mai relevante concluzii ale acestei analize.

Frecvența achizițiilor online și categoriile de produse

Aproximativ jumătate dintre consumatori (45%) achiziționează online produse și servicii o dată pe lună, în timp ce 55% dintre aceștia cumpără cu o frecvență mai mare, chiar și de 10 ori pe lună.

În topul produselor achiziționate de la magazinele online locale și internaționale se află cele din categoria fashion (îmbrăcăminte și încălțăminte), reprezentând 29% dintre opțiunile consumatorilor și IT&C, electronice și electrocasnice (25%). Acestea sunt urmate de produsele de beauty și îngrijire personală (14%), articolele pentru casă și grădină (12%), în timp ce cărțile reprezintă 2% din totalul comenzilor electronice.

De asemenea, studiul Cargus arată că 62% dintre respondenți preferă plata cu cardul, iar mai mult de 90% returnează un procent foarte mic din produsele achiziționate (sub 3%).

 

Livrarea click & collect câștigă teren în preferințele consumatorilor

În privința opțiunilor de livrare, studiul arată că 1 din 3 cumpărători preferă ca produsele să fie livrate într-un punct click & collect (magazine partenere de tip SHIP & GO și puncte de tip locker). Printre cele mai importante avantaje identificate de consumatori se regăsesc: costurile mai mici de livrare (la magazine partenere de tip SHIP & GO) – 74,1%, proximitatea față de locuință sau locul de muncă (72,9%) și timpul mai scurt de livrare pentru produsele achiziționate (70,4%).

Chiar dacă metoda de livrare la adresă rămâne cea mai utilizată, soluțiile de tip click & collect câștigă rapid teren pentru că le oferă cumpărătorilor posibilitatea de a-și ridica simplu și rapid coletul de la un punct ales chiar de ei și să economisească timp.

 

Cele mai apreciate beneficii ale livrării prin locker

Cu privire la opțiunea de livrare prin locker, cele mai apreciate beneficii de către cumpărătorii online sunt amplasarea în proximitatea locuinței sau a locului de muncă (75,4%), accesul digital – posibilitatea de a intra în posesia coletului folosind doar telefonul mobil (75,2%) sau impactul redus asupra mediului (65,3%).

Un diferențiator puternic care determină cumpărătorii să aleagă livrarea prin locker este libertatea de a-și alege locul din care să își ridice produsele achiziționate și intervalul orar, fără să depindă de programul sau încărcarea curierilor.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating / 5. Vote count:

No votes so far! Be the first to rate this post.




TAGS


Autor

Andreea Lupu