Comunicate de Presă14.03.22

Cargus își extinde operațiunile și propune o soluție completă de distribuție și fulfillment.

AutorAndreea Lupu
Numărul de vizualizări3165
Numărul de comentarii0

  • Cargus a preluat furnizorul de servicii logistice QeOPS în 2021, pentru a oferi companiilor de retail și comerț electronic o soluție completă de distribuție a comenzilor, constând în servicii logistice și de curierat, la un nivel ridicat de calitate și eficiență.
  • Compania QeOPS operează într-un depozit modern de 15.000 mp, situat în apropierea hub-ului Cargus, reducând, astfel, timpul dedicat pentu pregătirea comenzilor și predarea către curier, ceea ce reprezintă pentru clienții Cargus un avantaj competitiv față de celelalte magazine online.
  • Clienții de e-commerce pot depozita produse din categorii diverse, precum fashion, IT&C, electrocasnice, cărți, cosmetice, sport, etc , iar furnizorul de logistică (fulfillment) QeOPS se ocupă de recepția mărfii, procesarea comenzilor și ambalarea acestora în colete pe care le predă catre curier, ulterior asigurând preluarea și procesarea rapidă a retururilor.

 

București, 3 martie 2022

Cargus a achiziționat compania QeOPS in 2021, unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii de e-fulfillment și soluții personalizate de logistică din România, cu scopul de a-și consolida oferta de servicii pentru clienții din e-commerce, în linie cu investițiile strategice ale companiei din ultimii doi ani, concentrate pe creștere strategică, îmbunătățirea logisticii generale a clienților, a soluțiilor extensive și complete, precum și asigurarea celei mai înalte calități a livrării.

QeOPS a început să opereze în România la sfârșitul anului 2016, iar în 2021 a înregistrat o cifră de afaceri de peste 6 milioane de lei. Compania a pornit de la un depozit de 500 de metri pătraţi, iar, în prezent, operează un depozit de 15.000 de metri pătraţi, situat în CTPark București Vest.

„Operațiunile în această nouă locație de 15.000 mp au fost demarate în septembrie, anul trecut și oferă avantajul proximității hub-ului Cargus, astfel încât timpul pentru preluarea coletelor a fost redus substanțial. Practic, pentru clienții Cargus care beneficiază și de serviciile de e-fulfillment, timpul de CUT-OFF, anume pregătirea comenzii și predarea către curier, va crește până la ora 20:00, iar, astfel, aceștia vor beneficia de un avantaj competitiv față de celelalte magazine online, livrarea fiind efectuată a doua zi la nivel național. În plus, toate comenzile preluate de Cargus sunt vizibile instantaneu, pentru utilizatori, în aplicația Cargus Mobile”, a declarat Paul Copil, CEO și fondator QeOPS.

Depozitul operat de QeOPS este unul multi-client și cuprinde o varietate mare de produse, de la unități de memorie de tip „memory stick“, la electrocasnice de mari dimensiuni, așa cum sunt frigiderele side-by-side, ori piese de mobilier volumetrice. Ajunsă în depozit, marfa este descărcată și recepționată cantitativ, iar  în cazul anumitor produse recepția se face și din punct de vedere calitativ. Sistemul informatic al companiei transmite partenerilor rapoarte detaliate privind aceste recepții, inclusiv eventuale neconformități. Este o gamă completă de servicii de fulfilment – de bază și speciale – sub un singur acoperiș, iar clienții au acces constant la cele mai noi tehnologii. Cargus și QeOPS optimizează constant procesele și implementează noi soluții tehnologice, crescând eficiența și dezvoltarea afacerii, fără costuri suplimentare.

Mai departe, comenzile sunt primite prin interfețe care integrează și alte platforme folosite în sistemul logistic, compania oferind astfel, fiecărui client, un anumit grad de automatizare, în funcție de mărimea și complexitatea afacerii, întregul sistem IT fiind personalizabil din acest punct de vedere.

Spațiul și costurile sunt, de asemenea, flexibile și personalizabile, serviciul de fulfillment fiind creat astfel încât clienții să se poată concentra pe business-ul de bază, fără să fie distrași de provocările logistice. În acest fel, ei pot fi competitivi pe piață fără grija asimilării interne a unui know-how logistic adecvat. Taxele se bazează și ele pe modelul pay-as-you-go, care implică servicii de facturare după ce acestea au fost efectuate.

Costurile fixe sunt înlocuite cu costuri variabile, iar clienții nu trebuie să plătească în plus pentru închirierea spațiului sau a angajaților. Spațiul alocat unui client de comerț electronic poate crește odată cu extinderea afacerii.

După ce comenzile sunt procesate, urmează procesul de selectare și de ambalare pentru curier. Fiecare produs este scanat individual, iar comanda este validată automat atunci când comanda devine completă, moment în care sunt tipărite factura și AWB-ul.

“Cargus și QeOPS oferă o soluție completă de logistică și distribuție last-mile, un serviciu care poate fi personalizat la cererea clientului, un serviciu creat pentru ca partenerii noștri să se dezvolte, să își diversifice componenta de vânzări și să răspundă nevoilor consumatorilor.

Utilizând aplicația Cargus Mobile, destinatarii beneficiază și de o gestionare dinamică a livrării și pot opta pentru redirecționarea coletului către punctul Ship & Go preferat, obținând flexibilitate și mai mult timp la dispoziție pentru a intra în posesia acestuia. Mai mult, pentru destinatarii coletelor și clienții noștri din zona e-commerce, am dezvoltat și implementat soluții de plată contactless, atât direct la curier, cât și în rețeaua națională de peste 500 centre Cargus Ship & Go, inclusiv pentru coletele ramburs redirecționate către punctele PUDO – o premieră pentru România“, a declarat Jarosław Śliwa, CEO Cargus.

Investițiile în noul depozit sunt ample și în derulare. Pe lângă infrastructura ultramodernă IT și de supraveghere video, echipamente pentru manipulare mărfii și alte facilități deja realizate, întregul spațiu va fi complet echipat în următoarele șase luni. Iar acest lucru va include noi investiții în automatizări, îmbunătățiri de procese precum și suplimentarea numărului de angajați din operațiuni cu 50%.

Pandemia a adus o creştere în ceea ce priveşte piaţa de e-commerce în ultimii 2-3 ani, dar România se află, încă, la început, cu 5%-6% din totalul de vânzări, ceea ce reprezintă o piață de 4-5 ori mai mică decât în țările europene bine dezvoltate economic.

 

 

Sună bine? Află mai multe detalii aici 

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating / 5. Vote count:

No votes so far! Be the first to rate this post.





Autor

Andreea Lupu