întrebări frecvente

Caută articole utile

Pentru trimiterea unui colet, există două posibilități de generare a unui AWB:

1. Înregistrezi o comandă de expediere în Ship & GO în aplicația Cargus Mobile sau în MyCargus. În urma acestei înregistrări, vei primi un cod QR. Mergi în locația Ship & Go pentru a preda coletul tău. Angajatul din locație scanează codul QR și printează o etichetă cu un cod de bare care se va lipi pe colet. AWB se va genera în momentul în care acest cod de bare va fi scanat de curierul care preia coletul tău.

2. Înregistrezi comanda de expediere în aplicația Cargus Mobile sau MyCargus și soliciți ridicarea coletului de la adresă. În momentul în care curierul va veni să preia coletul, acesta printează eticheta cu un cod de bare și o va lipi pe coletul tău.

Te întrebi cum trimit un colet ca să ajungă la destinație rapid, în condiții bune și la tarife avantajoase? Răspunsul este simplu: prin Cargus, compania care furnizează servicii de curierat și fulfillment în România de peste 30 de ani.

Cu Cargus ai mai multe opțiuni de livrare: livrare la adresă, livrare sâmbătă, livrare la SHIP & GO .

În plus, Cargus lansează o nouă soluție de livrare pentru clienții individuali: simplă, flexibilă, indiferent de distanță. Clienții individuali pot alege dintre patru tipuri de colete, doar în funcție de dimensiune, fără să mai conteze greutatea coletului.

Iată cum trimiți un colet prin curier, chiar și atunci când greutatea pachetului este mai mare. Dacă produsul intră în cutie, Cargus îl livrează. Clienții care pot beneficia de această soluție sunt cei individuali – persoane fizice sau companii care nu au un contract activ cu Cargus, iar prețul livrării pornește de la 10 lei. Livrarea se poate face direct în SHIP & GO sau la adresă.

Beneficiezi de același tarife avantajoase, indiferent de localitatea unde expediezi coletul și de distanța pe care o va parcurge. Accesează noile oportunități de expediere colete din aplicația Cargus Mobile sau din aplicația web MyCargus.

Astfel, trimiți colete prin Cargus cu efort minim și eficiență maximă!

Ai mai multe opțiuni pentru expediere colete prin Cargus, ca să alegi de fiecare dată cea mai bună variantă pentru tine, în funcție de lista de prețuri pentru expediere colete. Tarifele sunt actualizate în permanență și se aplică reduceri, oferte promoționale și campanii cu super premii.

Pentru expediere internațională, ai la dispoziție cele mai bune prețuri, iar livrarea se face rapid, în condiții de maximă siguranță pentru colete, paleți, pachete ș.a. Distanța nu contează. Te întrebi cât costă să trimit un colet prin poștă în Italia, cu teama că vei plăti sume mari pentru o astfel de expediție colete?

Cu Cargus scapi de această problemă, pentru că tarifele sunt avantajoase, așa cum ai observat și din lista de prețuri. Când spunem oriunde, chiar la asta ne referim. Află cât costă să trimiți un colet în Anglia, cât costă să trimiți un colet în Belgia, cât costă să trimiți un colet în Germania sau chiar poți să cercetezi cât costă să trimiți un colet în China.

Cargus aduce lumea mai aproape de tine și de nevoile tale, pentru expediere rapidă, sigură și la tarife excelente. Prin curierat Cargus, ai toate coletele într-un singur loc, poți să le expediezi zilnic, fără efort, din aplicația web sau din aplicația mobilă. Poți să achiți cash, cu cardul sau prin plată online.

În cazul în care dorești ca destinatarul să-și poată verifica tot conținutul coletului, este foarte simplu. Când înregistrezi trimiterea unui colet, poți selecta serviciul adițional „Deschidere colet la livrare” a cărui contravaloare este de 6.00 ron.

La Cargus, cu cât expediezi mai mult, cu atât plătești mai puțin, prin abonamente convenabile, prețuri promoționale și tarife predictibile care nu sunt influențate de inflație.

Nu, nu se poate face amânarea livrării, chiar dacă este vorba despre aceeași adresă.

AWB-ul  este prescurtarea de la Air Way Bill, denumire utilizată pe plan internațional pentru a identifica fiecare colet și a înlesni urmărirea acestuia de la expediere pînă la recepționare, achitare și, dacă este cazul, retur.

Cu ajutorul AWB-ului, afli în timp real statusul coletului Cargus, vezi care este stadiul livrării și poți să modifici în timpul expedierii opțiuni precum alegerea de curier cu plata la destinație, curier cu plata ramburs, curier cu plata la destinatar ș.a.

Sunt importante opțiunile de primire colet, plată ramburs și locație primire colet, dar te interesează și timpul de livrare. Vrei să știi în cât timp ajunge un colet din America, în cât timp ajunge un colet din Polonia, Spania și alte destinații frecvente.

Pe site-ul cargus.ro și în aplicația Cargus Mobile, afli cum poți lua legătura cu un curier, vezi în cât timp se va livra comanda pe care ai făcut-o sau în cât timp vei primi comanda pe care o aștepți.

Pentru plata ramburs la curier, Cargus îți pune la dispoziție mai multe metode de plată, ca să alegi de fiecare dată ce îți convine. Iată ce înseamnă ramburs la curier și cum poți plăti curierului:

Plata cu cardul la curier
Plata cu cardul la curier este o modalitate de plată comodă și sigură. Poate fi efectuată cu orice card, direct la curier. Informează curierul că vrei să achiți contravaloarea coletului cu un card bancar. După efectuarea plății, curierul îți va furniza confirmarea tranzacției. 

Plata cu numerar
Poți să plătești cu numerar contravaloarea rambursului. Această plată ramburs la curier se face în momentul livrării coletului la adresa de destinație sau la punctele Cargus SHIP & GO pe care le-ai selectat.

Dacă vrei să ridici un colet ramburs dintr-un punct SHIP & GO , asigură-te că este o locație proprie Cargus; doar astfel vei putea plăti cu numerar.

Plata online prin link de plată securizat
Achiți ramburs rapid și ușor prin plata online pentru coletele colectate din punctele Cargus SHIP & GO . Primești notificare prin email sau SMS atunci când coletul ajunge la punctul SHIP & GO și un link către website-ul Cargus, cu opțiunea de a face plata online cu link securizat prin procesatorul de plăți EuPlatesc.ro. 

Dacă ești deja la un punct Cargus SHIP & GO și vrei să plătești online, dar nu ai primit notificare anterior, solicită personalului Cargus să-ți genereze pe loc un link de plată. Astfel, poți plăti rambursul online înainte să ridici pachetul și primești confirmarea tranzacției într-un email separat.

Plata prin link  în locațiile SHIP & GO ce reprezintă inovația Cargus pentru digitalizarea serviciilor de curierat. Coletele ramburs pot fi ridicate în termen de trei zile lucrătoare din punctele SHIP & GO , așa că ai mai mult timp și mai multă flexibilitate la primirea coletelor.

Prin noua aplicație Cargus Mobile , procesul de livrare devine customizabil pentru fiecare client în parte. Toate livrările Cargus se pot urmări într-o singură aplicație, se poate schimba, din mers, destinația coletului și poate fi redirecționat la un punct SHIP & GO . Coletele se pot ridica mai rapid, fără semnătură, datorită autentificării de la distanță. Doar se introduce un cod PIN direct în aplicația Cargus Mobile.

Poți să urmărești livrarea și să verifici locația coletelor pe cargus.ro. Accesezi contul Cargus și gestionezi coletele, cu opțiunile de schimbare adresă sau retur colet.

Coletul tău va sta timp de 3 zile într-o locație SHIP & GO .

Da, după ce ești notificat că a fost preluat de Cargus și înainte ca acest colet să fie alocat pe ruta curierului.

Cea de-a doua notificare de ridicare a coletului din punctul SHIP & GO va fi trimisă cu o zi înainte de a se întoarce în depozitul Cargus.

O singură încercare de livrare a coletului, înseamnă că în momentul în care coletul tău este preluat de curierul Cargus, acesta vă încercă o singură data livrarea la adresa specificată de expeditor.

În cazul în care coletul nu este eligibil pentru redirecționarea într-un punct SHIP & GO (nu se încadrează din punct de vedere al dimensiunilor sau este o livrare de tip multipieces) coletul va fi redirecționat către un punct propriu SHIP & GO (depozitul Cargus din aria respectivă) unde va fi păstrat timp de 5 zile.

Redirecționarea coletului se va face către cel mai apropiat punct SHIP & GO de adresa de destinație.

Da, se va trimite o notificare în momentul în care se va înregistră redirecționare coletului.

Îți recomandăm că înainte de a ajunge în locația SHIP & GO să verifici programul de funcționare al punctului în aplicația Cargus Mobile. În cazul în care acel punct nu mai este partener Cargus, te rugăm să ne contactezi la numărul 021 9330 / 021 9282 sau adresa de e-mail contact@cargus.ro

Nu, nu se poate face redirecționarea coletului către locker.

Da, redirecționarea coletului către un punct SHIP & GO se face în aceeași zi în care s-a încercat livrarea la adresă.

Nu , nu se poate solicita o a doua incercare de livrare la adresa contra cost.

Da, în cazul în care coletul nu a putut fi livrat după prima încercare de livrare, vei primi o notificare cu adresa punctului SHIP & GO în care a fost redirecționat.

În cazul în care coletul tău nu a fost ridicat din punctul SHIP & GO , vei fi notificat când curierul îl vă ridica din locație.

În cazul în care nu a fost ridicat din punctul SHIP & GO , coletul se vă întoarce în depozit, unde vă rămâne pentru 2 zile.

Timpul de păstrare a coletului este de 2 zile din momentul ajungerii la locker. Stai liniștit, îți vom da un reminder cu 24 de ore înainte de expirarea termenului de ridicare.

Este cea mai nouă modalitate de livrare a pachetelor fără a interacționa cu curierii. Disponibil 24/7, este cutia poștală unde primești cumpărăturile tale favorite. O comandă de succes se ridică contactless.

În cazul în care coletul nu este ridicat în timpul alocat, acesta se întoarce în depozitul Cargus unde stă timp de 3 zile, ulterior este returnat automat expeditorului.

Poți folosi harta pentru a găsi un locker apropiat de ține.

Dacă nu mai dorești coletul, trebuie să contactezi vânzătorul și să verifici politica de retur a acestuia (pe website-ul acestuia sau telefonic/email).

Dacă pachetul tău este deteriorat, te rugăm să ne contactezi la numarul 021 9330 / 021 9282 sau adresa de e-mail contact@cargus.ro

Ridicarea coletului se face folosind aplicația Cargus mobile.

De îndată ce coletul tău ajunge la locker, vei primi un e-mail și/sau un SMS cu adresa locker -ului și perioada de păstrare a coletului în locker.

În cazul în care coletul nu este ridicat în timpul alocat, nu exsita posibilitatea prelungirii acestei perioade. Coletul  se întoarce în depozitul Cargus unde stă timp de 3 zile, ulterior este returnat automat expeditorului.

Nu, în momentul de față nu este posibilă redirecționarea coletului către locker.

Locațiile Cargus SHIP & GO sunt puncte proprii sau magazine partenere din proximitatea casei/biroului tău de unde poți expedia sau primi simplu și ușor coletele tale.

Costurile trimiterii unui colet de la SHIP & GO diferă în funcție de dimensiunea coletului (S, M, L, XL) și încep de la 14 lei pentru expedierea unui colet dintr-un punct SHIP & GO cu livrare într-un alt punct SHIP & GO .

Pentru mai multe detalii legate de preț accesați https://www.cargus.ro/lista-pret-trimitere-colet/ sau descărcați aplicația Cargus Mobile.

Programul de funcționare al punctelor SHIP & GO este diferit în funcție de locație, de aceea vă recomandăm să cosultați programul locației aici https://www.cargus.ro/point-location-romanian/.

Ai la dispoziție harta locațiilor SHIP & GO Cargus ca să găsești rapid și ușor cea mai bună variantă pentru expedierea coletului pe care îl aștepți. Cu Cargus, SHIP & GO reprezintă mai mult decât un element de logistică. Află cum poți redirecționa coletul la un Ship&Go, ca să ai control în orice moment asupra livrărilor tale.

Dacă ai un colet cu ramburs ce a fost expediat către un SHIP & GO , poți plăti cu cardul, online cu link de plată sau direct din aplicația Cargus Mobile.

Dacă nu ai cont Cargus, poți alege această metodă care te ajută să ridici coletele rapid și simplu. Primești notificare prin SMS pe numărul de telefon pe care l-ai anunțat sau la adresa de email pe care ai comunicat-o către Cargus. Vii la locația SHIP & GO pe care ți-ai ales-o și anunți angajatul  care este numărul tău de telefon și codul de autorizare PIN pe care l-ai primit prin mesaj. Vei prelua imediat  coletul iar , dacă n-ai plătit deja, poți să achiți rambursul prin link de plata si mai apoi poti ridica coletul.

Alege această metodă pentru momentele în care ești pe fugă și rezolvi cu un simplu click ridicarea coletului. Primești o notificare automată prin aplicația ta Cargus Mobile, pe care o ai instalată pe telefon, vii la locație, arăți PIN-ul de ridicare, iei coletul și poți să achiți ramburs prin link de plata, dacă nu ai plătit deja.

Rambursul unui colet se poate plăti în numerar doar în punctele proprii SHIP & GO și în cele ale partenerilor Pay Point. În restul punctelor SHIP & GO nu există varianta de plată numerar ci doar plata online prin link sau direct în aplicația Cargus Mobile.

Nu ești la adresă și dorești redirecționarea coletului tău, fără a fi nevoit să iei legătura cu un consultant prin telefon? Printr-un simplu click din aplicația Cargus Mobile, poți redirecționa coletul tău la cel mai apropiat punct SHIP & GO . Vei fi notificat în momentul în care coletul ajunge în locație și poți merge ulterior să-l ridici.

Coletul rămâne în punctul SHIP & GO , 3 zile calendaristice.

Poți verifica dimensiunea și greutatea coletelor acceptate în SHIP & GO aici https://www.cargus.ro/lista-pret-trimitere-colet/

Iți recomandam ca înainte de a ajunge în locația SHIP & GO să verifici statusul coletul tău și programul de funcționare al punctului în aplicația  Cargus Mobile sau pe https://www.cargus.ro/point-location-romanian/. În cazul în care reprezentatul magazinului partener SHIP & GO nu găsește coletul te rugăm să ne contactezi la numarul 021 9330 / 021 9282 sau adresa de e-mail contact@cargus.ro.

Poți opta pentru serviciul suplimentar de Trimitere colet cu valoare declarată, care este în valoare de maximum 1000 de lei pentru livrarea în SHIP & GO.

Îți recomandăm că înainte  de a ajunge în locația SHIP & GO să verifici programul funcționare al punctului în aplicația Cargus Mobile. În cazul în care acel punct nu mai este partener Cargus, te rugăm să ne contactezi la numărul 021 9330 / 021 9282 sau adresa de e-mail contact@cargus.ro

E important ca pachetul să fie ambalat corespunzător, în cutie de protecție, dintr-un carton mai dur cu un singur strat sau dublu strat protector. Obiectele cu volum mai mic precum cărți, documente, pot fi împachetate în plicuri din hârtie mai groasă, fără probleme. De asemenea, e nevoie să sigilezi coletul cu mai multe straturi de bandă adezivă, pentru a te asigura că nu se poate desface.
Ambalajul este disponibil doar în punctele SHIP & GO proprii, nu și în cele ale partenerilor.

Nu este nevoie de printarea AWB-ului. După efectuare comenzii de expediere a unui colet, se va genera un cod QR cu care te poți prezenta în orice punct SHIP & GO pentru a trimite coletul.

Aplicația Cargus Mobile te ajută să îți administrezi contul Cargus, să afli cum poți verifica statusul coletului pe care îl aștepți, să verifici statusul coletului expediat și să beneficiezi de facilități diverse, în toate etapele de livrare, expediție, primire, verificare, plată sau retur.

Printre beneficiile Cargus Mobile se numără: Tracking AWB, Detalii AWB, Ship&Go favorit, Locații Ship&Go, Redirecționare la Ship&Go, Notificări Push, Coletele tale, Administrare Cont, Recenzii Curier.

Ai trimis un colet și nu știi dacă a ajuns sau nu la destinatar? Poți verifica această informație în aplicația Cargus. Vezi exact unde se află coletul tău și în cât timp va ajunge la destinație.

Tot prin aplicația Cargus, ești notificat când un colet este în drum spre tine, așa că afli în timp real datele necesare despre statusul coletului Cargus, și când expediezi, și atunci când primești un colet.  

Poți expedia un colet din aplicația Cargus Mobile.Trebuie doar să selectezi „Trimite un colet” și apoi să completezi informațiile solicitate. Coletul poate fi preluat de curier de la adresă sau poate fi predat într-o locație SHIP & GO