Apariții în media01.03.22

Jarosław Śliwa, CEO Cargus: “Restricțiile generate de pandemie au făcut dificilă estimarea volumelor pe care urma să le rulăm în fiecare sezon”

AutorAndreea Lupu
Numărul de vizualizări2670
Numărul de comentarii0

Interviul este preluat de pe site-ul Forbes Romania și poate fi citit integral la următorul link

        • Care este cuvântul ce caracterizează cel mai bine anul 2021? Argumentați.

    Inovație. 2021 a fost un an dinamic pentru piața de curierat din România. Pe lângă dezvoltarea continuă, naturală, care se înregistrează în acest sector de câțiva ani, pandemia a stimulat și accelerat investițiile realizate de marii jucători de pe piața de curierat în dezvoltarea de soluții care să răspundă nevoilor și așteptărilor actuale ale clienților și destinatarilor finali.

    De-a lungul anului am investit masiv în dezvoltarea activelor operaționale, livrarea pe ultimul kilometru, soluții IT și comunicarea cu destinatarii.  Prin urmare, aș caracteriza 2021 ca un an extrem de dinamic și catalizator din punct de vedere al inovației și dezvoltării.

        • Care au fost motivele dvs de îngrijorare pentru afacerea pe care o conduceți în anul 2021? (pandemia, criza economică, criza de materii prime, inflația, forța de muncă, criza guvernamentală, altele). Care sunt rezultatele activității companiei/ grupului, comparativ cu estimările de la început anului?

    Cred că cel mai mult ne-a afectat lipsa de predictibilitate. Restricțiile generate de pandemie au făcut dificilă estimarea volumelor pe care urma să le rulăm în fiecare sezon. Este ușor să spui că piața de curierat va crește într-un anumit an sau perioadă, dar trebuie să anticipezi cât de mare va fi acea creștere, astfel încât fiecare procent în plus să fie susținut de investiții, care să asigure cel mai bun serviciu de livrare de pe piață.

    Acest lucru necesită capacitatea de a estima cu mare precizie tendințele de consum ale pieței și capacitatea logistică. Aceasta a fost provocarea anului 2021: să știm cu ce volume vom lucra, cum va arăta sezonul de vârf, câți oameni vom angaja și ce nevoi, diferite de anii precedenți, ar putea avea clienții și partenerii noștri.

    Când am realizat strategia pe trei ani, primul pas a fost să construim o bază solidă, să îmbunătățim infrastructura logistică și să pregătim compania pentru a oferi cel mai bun serviciu de curierat de pe piață. Am inaugurat 8 depozite logistice noi, situate în zone geografice strategice pentru industria de curierat: Brașov, Buzău, Miercurea Ciuc, Zalău, Cluj, Pitești, Târgoviște, Alba-Iulia și Vaslui (deschis în 2018, dar modernizat în 2021), dotate cu linii de sortare moderne, capabile să dubleze sau chiar să tripleze capacitatea de sortare a coletelor și am extins rețeaua Ship & Go, ajungând, astăzi, la peste 330 de locații.

    Anul trecut, ne-am concentrat pe lansarea de soluții tehnologice și digitale inovatoare pentru a oferi clienților noștri cea mai bună experiență de livrare. Menționez, printre altele, dotarea întregii echipe de curierat Cargus cu dispozitive mobile Zebra TC57 Android și implementarea soluției PIN on Glass, o inovație pe piața europeană de curierat, care permite plata contactless, direct la curier, bazată pe orice tip de card contactless sau dispozitiv cu portofel digital.

    De asemenea, anul trecut am achiziționat compania QeOPS pentru a ne consolida serviciile de e-fulfillment și logistică și am lansat aplicația Cargus Mobile, care oferă utilizatorilor vizibilitate, flexibilitate și control al livrărilor și care, într-un timp foarte scurt, a devenit foarte utilă și apreciată de către clienții noștri.

    Toate aceste investiții și eforturi depuse de-a lungul timpului ne-au asigurat cea mai bună rată de livrare de pe piață: 92% din toate livrările Cargus ajung la destinatari a doua zi după preluare.

        • Care au fost motivele de satisfacție sau de optimism în 2021?

    Aplicația Cargus Mobile și achiziția QeOPS reprezintă doar două dintre motivele de satisfacție pentru Cargus, în anul 2021. Cargus Mobile a fost desemnată “Cea mai bună aplicație a unei companii de curierat”, la Romanian Courier & Postal Services Business Awards 2021, organizat de Govnet. Iar achiziția QeOPS, realizată această vară a fost desemnată tranzacția anului pe piața de curierat.

    Aplicația Cargus Mobile este rezultatul ambiției noastre de a răspunde nevoilor specifice ale clienților și de a le oferi un instrument inovator, care îmbunătățește experiența de livrare. Recunoașterea pe care am primit-o prin acest premiu ne onorează și confirmă că am reușit să creăm un instrument cu adevărat util și extraordinar. Este, de asemenea, dovada faptului că inovăm la fiecare pas și că reușim să fim înaintea competiției, “a game changer” în industria de curierat. În mai puțin de două luni de la lansare, Cargus Mobile a intrat în top 5 aplicații de business din România pe Google Play. De asemenea, s-a numărat printre primele 30 de aplicații utilitare din Appstore și este evidențiată ca o aplicație în tendințe pentru utilizatorii iOS.

    Achiziția QeOPS ne-a permis să ne extindem oferta, oferind clienților noștri servicii de e-fulfilment care sprijină operațiuni simplificate. Datorită capacităților și infrastructurii noastre, combinate cu soluția QeOPS, clienții Cargus beneficiază acum de soluții specializate, cu ajutorul cărora își îmbunătățesc substanțial operațiunile de expediere.

        • Cum caracterizați mediul privat de afaceri din România în anul 2021 în privința rezilienței și dinamicii? Argumentați.

    Mediul de afaceri privat din România a fost mai prudent în 2021. Dinamic doar în sectoarele în care situația economică și socială a impus-o, și mă refer la industria de curierat, retail sau zona e-commerce. Celelalte domenii, aș spune că au fost caracterizate de manifestări economice mai atente, mai conservatoare din partea companiilor. Reziliența a fost unul dintre obiective, unde impactul economic al pandemiei a fost mai puternic. Companiile și întreprinderile mici și mijlocii au rămas în expectativă, pentru a se relansa atunci când situația economică le-o va permite. Ne-am adaptat, ne-am confruntat cu provocările, am experimentat, am studiat evoluția altora și am dobândit cunoștințele necesare pentru ca mediul de afaceri privat al României să devină mai îndrăzneț decât în ​​2021.

        • Care sunt deciziile bune pe care le-a făcut guvernul pentru încurajarea și susținerea mediului de afaceri din România în anul 2021?  Care sunt lucrurile pe care trebuia să le facă, dar nu le-a făcut?

    Ultimii doi ani au fost plini de provocări, o perioadă în care companiile românești s-au confruntat cu pandemia și criza din sănătate, incertitudinea, insecuritatea, amenințările cibernetice, scăderea sănătății forței de muncă sau schimbarea comportamentului consumatorilor. Toate acestea lucruri au generat îngrijorare în rândul investitorilor, managerilor și antreprenorilor români.

    Fără îndoială, nu este ușor să gestionezi o astfel de criză la nivel național, iar aceste vremuri dificile au necesitat acțiuni decisive și la nivel guvernamental.

    Consider că, în 2021, autoritățile române au reușit să crească nivelul de încredere și predictibilitate prin extinderea unor facilități și accelerarea adoptării măsurilor solicitate de mediul de afaceri (consolidare fiscală, deducerea pierderilor din facturile neîncasate, beneficii neimpozabile pentru angajați, recuperare de TVA pentru facturile mai vechi de un an neîncasate de la persoane fizice etc).

        • Care considerați că vor fi cele mai mari provocări la nivel mondial în anul 2022?

    Una dintre cele mai mari provocări cu care ne vom confrunta anul acesta, și pe care o moștenim din 2021, va fi răspândirea mutației Omicron a virusului COVID-19, care poate duce la restricții suplimentare pentru activitățile economice. De asemenea, adaugăm pe listă inflația, care este este tot mai greu de anticipat, creșterea costurilor de producție, de transport, energie și gaze, fluctuațiile de pe piețele financiare și deprecierea cursului valutar leu-euro, dar și provocarea politicilor bugetare, pentru că guvernele au cheltuit foarte mult din resurse cu măsurile de susținere a sectoarelor economice afectate de pandemie.

    Dar, în ciuda acestor perspective, cred că mediul de afaceri din România este ceva mai optimist decât în anii anteriori, și se întrevăd noi procente de creștere economică și în 2022. Companiile au învățat lecția crizei COVID, au căutat și au găsit soluții care să le permită să-și continue business-ul dincolo de efectele pandemiei sau de deciziile administrative și influențele geo-politice.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating / 5. Vote count:

No votes so far! Be the first to rate this post.





Autor

Andreea Lupu