Cargus, prima companie de curierat de pe piața românească, a derulat în perioada august-septembrie 2022 un amplu studiu referitor la interesul consumatorilor pentru cumpărăturile online și preferințele acestora cu privire la metodele de livrare.
În rândurile de mai jos, vă prezentăm cele mai relevante concluzii ale acestei analize.

Frecvența achizițiilor online și categoriile de produse
Aproximativ jumătate dintre consumatori (45%) achiziționează online produse și servicii o dată pe lună, în timp ce 55% dintre aceștia cumpără cu o frecvență mai mare, chiar și de 10 ori pe lună.
În topul produselor achiziționate de la magazinele online locale și internaționale se află cele din categoria fashion (îmbrăcăminte și încălțăminte), reprezentând 29% dintre opțiunile consumatorilor și IT&C, electronice și electrocasnice (25%). Acestea sunt urmate de produsele de beauty și îngrijire personală (14%), articolele pentru casă și grădină (12%), în timp ce cărțile reprezintă 2% din totalul comenzilor electronice.
De asemenea, studiul Cargus arată că 62% dintre respondenți preferă plata cu cardul, iar mai mult de 90% returnează un procent foarte mic din produsele achiziționate (sub 3%).
Livrarea click & collect câștigă teren în preferințele consumatorilor
În privința opțiunilor de livrare, studiul arată că 1 din 3 cumpărători preferă ca produsele să fie livrate într-un punct click & collect (magazine partenere de tip SHIP & GO și puncte de tip locker). Printre cele mai importante avantaje identificate de consumatori se regăsesc: costurile mai mici de livrare (la magazine partenere de tip SHIP & GO) – 74,1%, proximitatea față de locuință sau locul de muncă (72,9%) și timpul mai scurt de livrare pentru produsele achiziționate (70,4%).
Chiar dacă metoda de livrare la adresă rămâne cea mai utilizată, soluțiile de tip click & collect câștigă rapid teren pentru că le oferă cumpărătorilor posibilitatea de a-și ridica simplu și rapid coletul de la un punct ales chiar de ei și să economisească timp.
Cele mai apreciate beneficii ale livrării prin locker
Cu privire la opțiunea de livrare prin locker, cele mai apreciate beneficii de către cumpărătorii online sunt amplasarea în proximitatea locuinței sau a locului de muncă (75,4%), accesul digital – posibilitatea de a intra în posesia coletului folosind doar telefonul mobil (75,2%) sau impactul redus asupra mediului (65,3%).
Un diferențiator puternic care determină cumpărătorii să aleagă livrarea prin locker este libertatea de a-și alege locul din care să își ridice produsele achiziționate și intervalul orar, fără să depindă de programul sau încărcarea curierilor.
Articole similare
Lecții de la HTD: cum construiești un business sustenabil în e-commerce, cu Irina Zamfir
Unele lecții vin cu factură. Altele vin cu curaj. Când Irina Zamfir a fondat HTD, libertatea părea regula. Practica a însemnat un roller coaster de decizii, livrări ratate, rebranding și asumare. Din acest duș rece s-au strâns repere utile despre cum construiești un business sustenabil în e-commerce: stabilești obiective clare, îți cunoști marjele, livrezi constant […]
vezi mai mult
Cum aduci livrarea mai aproape de clienți? Cargus extinde rețeaua SHIP & GO cu 245 de noi puncte în magazinele Agroland
Cargus continuă să investească în soluții out-of-home, care oferă clienților mai multă flexibilitate și timp câștigat. Cel mai nou pas este parteneriatul cu Agroland, cel mai mare retailer pentru fermieri din România, cu o rețea de peste 240 de magazine proprii și în franciză. Prin acest acord, rețeaua Cargus SHIP & GO va crește cu […]
vezi mai mult
Livrare nereușită. Iată ce se întâmplă mai departe cu expedierea ta Cargus
Situațiile în care ratezi preluarea coletului de la curier apar frecvent, fie din cauza unui program încărcat, fie pentru că nu ai observat la timp apelul sau notificarea. Chiar și atunci când livrarea nu se finalizează din prima încercare, Cargus a dezvoltat soluții digitale care simplifică procesul și reduc grijile. În acest articol, găsești răspunsuri […]
vezi mai mult