Rezultate venituri 2023

Cargus își intensifică operațiunile și înregistrează o creștere de două cifre a veniturilor în primele șase luni ale anului 2023

Antreprenori
Data Publicării:
Data Modificării:

Distribuie articolul


  • Cargus încheie prima jumătate a anului cu o creștere de peste 10% a veniturilor, comparativ cu aceeași perioadă din 2022.
  • Compania a alocat un buget de 33 de milioane de lei pentru investiții, cu accent pe excelență operațională, soluții digitale pentru clienți, optimizarea rețelei de livrare out-of- home (OOH) și extinderea afacerii la nivel internațional.
  • Segmentul micro-întreprinderilor și al companiilor mici din portofoliul Cargus a înregistrat o dublare a veniturilor.

Cargus, unul dintre cei mai importanți jucători din industria de curierat din România, a trecut printr-o transformare majoră în ultimul an și jumătate, care a vizat: consolidarea echipei, îmbunătățiri semnificative ale performanței operaționale și dezvoltarea soluțiilor tehnologice care oferă o experiență unică clienților săi.

În primul semestru, Cargus a înregistrat o creștere de peste 10% a veniturilor, comparativ cu aceeași perioadă din 2022, și estimează o creștere similară pentru 2023. Compania a bugetat aproximativ 33 de milioane de lei pentru investiții în logistică, soluții tehnologice și expansiune internațională.

„Anul 2023 are toate premisele pentru a fi unul bun pentru Cargus, un reper pentru parcursul nostru în următorii ani: am adăugat noi profesioniști echipei, am crescut performanță operațională, am dezvoltat produse și servicii noi și ne-am extins dincolo de granițele locale. Sunt doar câteva exemple. În cifre, am început anul pe plus, am înregistrat o creștere de două ori mai mare față de sfârșitul anului trecut și anticipăm o creștere suplimentară datorită investițiilor constante și eforturilor susținute ale unei echipe agile”, afirmă Yannick Mooijman, CEO Cargus.

Cargus și-a continuat expansiunea către piețele europene de e-Commerce și dezvoltarea segmentului de livrări cross-border. Compania și-a intensificat activitatea în Polonia, unde a pus în funcțiune infrastructura operațională, a consolidat echipa locală și a adăugat clienți importanți în portofoliu.

În luna iunie, Vinted, cea mai mare platformă online din Europa dedicată segmentului second-hand, a încheiat o colaborare cu Cargus, alăturându-se altor jucători, precum Bonprix sau LPP, și completând astfel portofoliul companiei.

Următorii pași vizează extinderea Cargus în Cehia, Ungaria, Slovacia și Germania, crearea de infrastructură în aceste țări și dezvoltarea parteneriatelor logistice. Anul viitor, compania țintește dublarea volumului de colete procesate pe segmentul de comerț transfrontalier.

Creștere pe toate segmentele de business

Segmentul de comerț electronic reprezintă o parte importantă din portofoliul Cargus. Compania va continua să capitalizeze creșterea comerțului electronic intern și estimează o creștere de 7-10% a pieței locale, în ansamblu, până la sfârșitul anului.

Un alt segment Cargus care a depășit așteptările este cel al micro și micilor afaceri, care și-a dublat volumele, comparativ cu primul semestru din 2022. Estimările companiei arată o creștere semnificativă și în următorii ani.

Analizând profilul industriei, bunurile de larg consum(FMCG), IT&C, Beauty, Pharma și Cărți au fost domeniile cu cele mai mari volume livrate în perioada ianuarie – iunie, bunurile de larg consum (FMCG) fiind segmentul cu cea mai mare creștere.

Excelență logistică

În prima jumătate a anului, Cargus și-a îmbunătățit performanța operațională. În prezent, 98% dintre colete sunt livrate conform promisiunii făcute către clienți, cu ajutorul a aproximativ 2.200 de curieri care acoperă 12.500 de locații unice pe lună, dar și prin intermediul celor 3.000 de puncte Cargus SHIP & GO. De aceea, o parte importantă din bugetul de investiții al Cargus este direcționată către zona operațională, cu accent pe implementarea de soluții logistice care cresc eficiența centrelor de procesare și oferă clienților o experiență unică de livrare.

Rețeaua operațională Cargus cuprinde 5 centre naționale de sortare, cu o capacitate de procesare de 46.000 de colete pe oră, 2 centre de acces cu rol strategic pentru livrările transfrontaliere și 36 de depozite în întreaga țară. În total, activele operaționale ale Cargus acoperă o suprafață de peste 220.000 de metri pătrați. Cargus are în plan să deschidă un nou depozit în Sibiu, în viitorul apropiat.

În toamna acestui an, va lansa în curând două platforme tehnologice cu beneficii directe și reale pentru clienți. Prima este o platformă de tip omnichannel care optimizează și eficientizează procesul de comunicare cu clienții și consumatorii. A doua este o platformă dedicată magazinelor online, care le oferă un ecosistem operațional complet – de la gestionarea comenzilor și stocurilor și până la integrarea cu peste 30 de marketplace-uri, rapid și eficient.

Rețeaua Cargus SHIP & GO a fost și continuă să fie una dintre direcțiile de investiții ale Cargus. În mai puțin de un an, compania a ajuns la 3.000 de locații, în orașele mari, medii și mici din România și a construit un ecosistem complet de servicii și opțiuni de plată în jurul acesteia. Volumul de livrări dedicat segmentului out-of-home (OOH) a crescut cu 300% în mai puțin de un an.

Editor Cargus

editor

La Cargus, credem în puterea informației corecte și relevante pentru a ghida afacerile spre succes. Echipa noastră editorială explorează constant tendințele din curierat, logistica modernă și e-commerce, aducându-ți conținut practic, actual și ușor de înțeles. Fie că este vorba despre sfaturi utile pentru antreprenori, noutăți despre serviciile Cargus sau perspective din industrie, ne propunem să fim ghidul tău pe drumul dezvoltării în curierat. Navighează pe calea succesului, noi îți oferim direcția.

Vezi mai multe articole

Articole similare

Lecții de la HTD: cum construiești un business sustenabil în e-commerce, cu Irina Zamfir

Antreprenori

Unele lecții vin cu factură. Altele vin cu curaj.  Când Irina Zamfir a fondat HTD, libertatea părea regula. Practica a însemnat un roller coaster de decizii, livrări ratate, rebranding și asumare. Din acest duș rece s-au strâns repere utile despre cum construiești un business sustenabil în e-commerce: stabilești obiective clare, îți cunoști marjele, livrezi constant […]

vezi mai mult

Cum aduci livrarea mai aproape de clienți? Cargus extinde rețeaua SHIP & GO cu 245 de noi puncte în magazinele Agroland

Antreprenori

Cargus continuă să investească în soluții out-of-home, care oferă clienților mai multă flexibilitate și timp câștigat. Cel mai nou pas este parteneriatul cu Agroland, cel mai mare retailer pentru fermieri din România, cu o rețea de peste 240 de magazine proprii și în franciză. Prin acest acord, rețeaua Cargus SHIP & GO va crește cu […]

vezi mai mult

Livrare nereușită. Iată ce se întâmplă mai departe cu expedierea ta Cargus

Personal

Situațiile în care ratezi preluarea coletului de la curier apar frecvent, fie din cauza unui program încărcat, fie pentru că nu ai observat la timp apelul sau notificarea. Chiar și atunci când livrarea nu se finalizează din prima încercare, Cargus a dezvoltat soluții digitale care simplifică procesul și reduc grijile. În acest articol, găsești răspunsuri […]

vezi mai mult
Contact
Devino curier