În luna septembrie, Cargus a lansat în România propria rețea de lockere, un pas important în strategia sa de a investi în soluția de livrare “out of home” (OOH – de proximitate) sub brandul SHIP & GO, cu beneficii importante pentru magazinele online și clienții lor.
Lockerele Cargus sunt produse de SwipBox, furnizor internațional de mașini automate de coletărie (Automated Parcel Machine – lockere), cu prezență în peste 60 de țări, și reprezintă o inovație pe piață. Acestea pot fi accesate contactless, prin aplicația mobilă Cargus Mobile, funcționează pe bluetooth și nu au nevoie de alimentare la rețeaua de energie electrică – lockerele sunt dotate cu baterii, care au o durată de viață de până la 10 ani.
L-am invitat pe Allan Kaczmarek, fondatorul SwipBox, să ne povestească mai mult despre beneficiile acestor lockere pentru cumpărătorii online și pentru industria de ecommerce.
SwipBox activează pe piața soluțiilor de livrare automatizate de peste 10 ani. Cum au schimbat lockerele industria de curierat, de ecommerce și comportamentul cumpărătorului online?
Când am introdus primul nostru locker pe piață, SwipBox Classic, mulți consumatori erau deja familiarizați cu acest tip de tehnologie – dechiderea lockerului și ridicarea coletului prin introducerea unui cod primit prin sms.
În schimb, lockerul nostru Infinity, fără ecran, operat prin Bluetooth, pe care l-am introdus în 2019, a fost un game changer, deoarece utilizatorii finali au trebuit să învețe un nou mod de a utiliza un astfel de serviciu – complet contactless. Și au făcut-o rapid. Astăzi, orice rezerve cu privire la noua tehnologie sunt depășite rapid odată ce clienții văd cât de simplu este de utilizat, doar cu ajutorul unui telefon mobil.
Pandemia a generat o creștere masivă pe segmentul de ecommerce în întreaga lume, dar și o nevoie a consumatorilor de confort, care a determinat magazinele online să ofere clienților opțiuni de livrare diverse și convenabile, inclusive lockere. Nu doar că reprezintă un mod de a oferi libertate și flexibilitate cumpărătorilor, dar lockerele reprezintă și o metodă eficientă de livrare, atât la nivel de costuri, timp, cât în ceea ce privește impactul asupra mediului.

Cum au evoluat aceste lockere de-a lungul timpului?
Dezvoltarea acestor lockere a fost direct proporțională cu ritmul în care consumatorii s-au obișnuit și au adoptat această soluție. În anumite regiuni ale lumii adopția a avut loc mai rapid – cumpărătorii au înțeles rapid avantajele și libertatea pe care acest serviciu o oferă, în altele trecerea de la door-to-door la locker a avut loc mai lent, pdată cu dezvoltarea industriei de ecommerce. Sunt câteva aspecte care trebuie menționate atunci când vorbim de evoluția lockerelor.
- Sistemul de operare – de la ecran la aplicație
Primul nostru dulap a fost, după cum sugerează și numele, un dulap clasic cu ecran, format dintr-un modul de bază și module suplimentare. Dulapurile Infinity, cele pe care le-a implementat și Cargus, sunt alimentate individual și sunt operate de o aplicație mobile.
- Înălțime – de la trei variante la una singură
Dulapurile Classic, care sunt doar pentru interior, sunt disponibile în trei înălțimi diferite pentru a se potrivi în diferite tipuri de magazine. În schimb, toate cele patru modele Infinity au aceeași înălțime, permițând operatorilor să mixeze diferite modele în aceeași locație.
- Alimentare – de la cablare la modulul bateriei
Dulapurile clasice necesită atât o priză de curent, cât și o conexiune la internet, ceea ce nu este o problemă în majoritatea spațiilor interioare. Însă limitările cresc în spațiile exterioare, care sunt mult mai accesibile de către cumpărători – nevoia de alimentare cu energie și o conexiune la internet. Soluția noastră a fost să dezvoltăm un locker care să comunice prin Bluetooth și să funcționeze cu baterie, ceea ce înseamnă că poate fi amplasat oriunde. Această flexibilitate înseamnă, de asemenea, că Infinity este ușor de relocat sau extins pentru a crește capacitatea într-o locație, dacă este necesar.
SwipBox este prezent în multe țări, dar unele dintre ele sunt foarte diferite în ceea ce privește cultura și mediul. Care sunt țările cele mai „avansate” când vine vorba de adoptarea dulapurilor și care credeți că este motivul pentru rata mare?
Cu siguranță, cumpărătorii din țările nordice sunt printre cei care au adoptat cel mai rapid această soluție smart, cu beneficii atât pentru magazine online, cât și pentru clienții de ecommerce. Însă, în ultimii ani livrarea la locker a prins tracțiune și în alte țări, inclusiv în zona de sud-est a Europei. Argumentele sunt simple: consumatorul are libertatea de a-și ridica produsele dintr-o locație aleasă de el, fără să mai aștepte curierul, o poate face ușor, contactless și rapid. Mai mult, pentru comercianți este o soluție mult mai eficientă.
Care este impactul asupra mediului – consumul de CO2 și de energie?
Lockerele SwipBox pot funcționa cu același modul de baterie timp de cel puțin 10 ani, iar acest lucru are beneficii substanțiale asupra mediului și asupra costurilor. De fapt, un locker Infinity utilizează pe parcursul a 10 ani aceeași cantitate de energie ca prepararea unui ibric de cafea sau echivalentul a unui sfert din energia consumată de o mașină de spălat vase.
În plus, rețelele de lockere dense (mai multe puncte într-o anumită zonă) determină un consum mai mic de carburant – curierii pot livra un volum mai mare de colete cu un consum foarte mic.
Ce alte beneficii mai poate aduce o astfel de soluție de livrare?
Din analizele noastre, putem spune că plasarea unui unui locker, la interior sau exterior, poate genera vânzări adiționale pentru magazinele sau comercianții care găzduiesc această soluție pe spațiile proprii. Pe scurt, lockerele generează trafic, iar acest trafic se poate întoarce în vânzări. Pentru că o rețea de lockere include atât zone rezidențiale, dar și magazine, lanțuri de retail, lanțuri de benzinării, care se află pe traseul cumpărătorului dinspre locul de muncă spre casă și invers.
Articole similare
Lecții de la HTD: cum construiești un business sustenabil în e-commerce, cu Irina Zamfir
Unele lecții vin cu factură. Altele vin cu curaj. Când Irina Zamfir a fondat HTD, libertatea părea regula. Practica a însemnat un roller coaster de decizii, livrări ratate, rebranding și asumare. Din acest duș rece s-au strâns repere utile despre cum construiești un business sustenabil în e-commerce: stabilești obiective clare, îți cunoști marjele, livrezi constant […]
vezi mai mult
Cum aduci livrarea mai aproape de clienți? Cargus extinde rețeaua SHIP & GO cu 245 de noi puncte în magazinele Agroland
Cargus continuă să investească în soluții out-of-home, care oferă clienților mai multă flexibilitate și timp câștigat. Cel mai nou pas este parteneriatul cu Agroland, cel mai mare retailer pentru fermieri din România, cu o rețea de peste 240 de magazine proprii și în franciză. Prin acest acord, rețeaua Cargus SHIP & GO va crește cu […]
vezi mai mult
Livrare nereușită. Iată ce se întâmplă mai departe cu expedierea ta Cargus
Situațiile în care ratezi preluarea coletului de la curier apar frecvent, fie din cauza unui program încărcat, fie pentru că nu ai observat la timp apelul sau notificarea. Chiar și atunci când livrarea nu se finalizează din prima încercare, Cargus a dezvoltat soluții digitale care simplifică procesul și reduc grijile. În acest articol, găsești răspunsuri […]
vezi mai mult