Astăzi, sărbătorim Ziua Sustenabilității, o zi extrem de importantă pentru viitorul comunității în care activăm și un moment în care este necesar să ne aducem aminte că avem cu toții un rol în acest viitor, indivizi sau companii.
În Cargus, am înțeles acest lucru și, acum doi ani, am început un proces de transformare a companiei într-un partener de încredere pentru binele comunităților, prietenos cu mediul și responsabil față de întreaga echipă. Este un proces complex, care concentrează resurse consistente, toate departamentele organizației și care vizează atât modul în care ne desfășurăm activitatea, cât și impactul pe care îl avem în exterior. Foarte important, este un proces cu rezultate vizibile în timp, iar astăzi vă vom povesti doar câteva dintre ele.
Acțiuni pentru un mediu curat
Anul acesta, am avut bucuria să fim parte activă a evenimentului Ziua de Curățenie Națională, organizată de Let’s Do It, Romania!, și să susținem misiunea organizației prin sponsorizarea și echiparea a 1.000 de voluntari și prin oferirea de servicii logistice. Mai mult, o parte a echipei Cargus a participat la acțiunea de ecologizare, alături de miile de voluntari din toată țara. Parteneriatul cu Let’s Do It, Romania! nu se termină aici, vor urma și alte acțiuni în beneficiul comunității.
Tot anul acesta, am finalizat montarea de panouri solare pe acoperișul depozitului nostru din Măgurele, un pas important în procesul de a minimiza impactul pe care îl avem asupra mediului și resurselor.
Mai mult, căutăm mereu soluții de eficientizare, precum reducerea numărului de kilometri, optimizarea curselor curierilor, optimizarea operațiunilor logistice și extinderea opțiunilor de livrare oferite clienților prin rețeaua Cargus SHIP & GO.
Susținem dezvoltarea generațiilor viitoare
Educația și grija pentru generațiile viitoare reprezintă o direcție importantă pentru Cargus și este parte din strategia companiei noastre de a construi un business sustenabil și de a contribui la construirea unei lumi mai bune pentru generațiile viitoare. De aceea, anul acesta am încheiat o serie de parteneriate cu unele dintre cele mai importante organizații non-profit și inițiative sociale din România: Let’s Do It, Romania!, Fundația Inocenți, Together for Humanity, Viitor Plus, Casa Bună, Helix Brăila și First Tech Challenge.
Referitor la generațiile viitoare, suntem mândri că în luna iulie am participat ca susținători și voluntari la Inocenți Fest, un eveniment organizat de Fundația Inocenți și construit ca o zi de distracție și educație non-formală pentru peste 50 de copii din București și Ilfov. Tot în luna iulie, ne-am deschis porțile pentru 20 de tineri coordonați de Fundație și ne-am bucurat să le putem arăta ce înseamnă munca din spatele unei livrări de succes, în cadrul unei acțiuni de consiliere vocațională.
Și pentru că dezvoltarea înseamnă și grija pentru sănătate mintală, anul acesta am decis să susținem proiectul Centrul Social de Psihoterapie dezvoltat de Together for Humanity și, astfel, să facilităm accesul gratuit persoanelor care au trecut prin momente dificile la sute de ședințe de terapie.
De asemenea, în luna mai, am efectuat auditul SMETA, realizat pe 4 piloni: Muncă, Sănătate și Securitate, Mediu și Etica în afaceri. Cele două sesiuni de audit ne-au oferit, în primul rând, posibilitatea de a înțelege statusul companiei din punct de vedere politici, proceduri, procese de lucru care să demonstreze adoptarea legislației naționale în vigoare, dar și bune practici internaționale bazate pe diverse standarde sociale (ETI Base Code, Principii directoare ale ONU privind afacerile și drepturile omului – UNGC, etc.). În al doilea rând, auditul ne-a oferit posibilitatea de a lucra la soluționarea neconformităților, referitor la reinstruirea angajaților cu privire la obligativitatea purtării echipamentului de protecție în activitatea din depozite și reinformarea angajaților cu privire la drepturile si obligațiile de muncă.
Auditul Comerțului Etic al Membrilor Sedex (SMETA) este o metodologie de audit. Acesta oferă o compilație a celor mai bune practici de tehnici de audit etic pentru a ajuta auditorii să efectueze audituri de înaltă calitate, care cuprind toate aspectele practicii responsabile de afaceri, acoperind cei patru piloni Sedex.
Auditul SMETA reprezintă doar o parte a procesului de recertificare a EcoVadis. Anul acesta, Cargus a fost distinsă cu medalia de argint de EcoVadis, un reper la nivel internațional în materie de rating și certificare, pentru eforturile susținute în adoptarea practicilor responsabile în domeniul sustenabilității și eticii în afaceri, fiind al doilea an consecutiv în care am fost evaluați și premiați. Astfel, Cargus se situează în top 11% companii din industria de transport și curierat în ceea ce privește achizițiile durabile și în top 2% companii pentru abordarea etica în afaceri. Conform scorului general, Cargus se află în top 18% companii din industria transportului poștal, curierat și transport multimodal și este singura companie de curierat românească certificată EcoVadis.
Crearea unui mediu care încurajează diversitatea, incluziunea și egalitatea de șanse
Activăm într-un domeniu în care oamenii sunt extrem de importanți pentru dezvoltarea companiei pe termen lung. Suntem o companie cu peste 30 de ani pe piața din România care a depus constant eforturi să creeze un mediu de lucru echilibrat și să fie o companie atractivă pentru angajați, indiferent de specializare, nivelul de educație, rolul ocupat, sex, vârstă sau religie.
Ne mândrim cu faptul că 49% din total angajați sunt femei, iar 36% din pozițiile de management sunt deținute de acestea (date valabile în septembrie 2023).
Guvernanță corporativă și informarea echipei
Am adăugat politici noi, care nu reprezintă o cerință legală, ci best practice, precum: Sclavia Modernă și Diversitate, Echitate și Incluziune. Mai mult, pentru că nimic nu este posibil fără o echipă informată, am organizat sesiuni periodice (1 per trimestru) pe toate Politicile din companie, pentru a crește nivelul de conștientizare în rândul colegilor.
Editor Cargus
editor
La Cargus, credem în puterea informației corecte și relevante pentru a ghida afacerile spre succes. Echipa noastră editorială explorează constant tendințele din curierat, logistica modernă și e-commerce, aducându-ți conținut practic, actual și ușor de înțeles. Fie că este vorba despre sfaturi utile pentru antreprenori, noutăți despre serviciile Cargus sau perspective din industrie, ne propunem să fim ghidul tău pe drumul dezvoltării în curierat. Navighează pe calea succesului, noi îți oferim direcția.
Vezi mai multe articoleArticole similare
Cum aduci livrarea mai aproape de clienți? Cargus extinde rețeaua SHIP & GO cu 245 de noi puncte în magazinele Agroland
Cargus continuă să investească în soluții out-of-home, care oferă clienților mai multă flexibilitate și timp câștigat. Cel mai nou pas este parteneriatul cu Agroland, cel mai mare retailer pentru fermieri din România, cu o rețea de peste 240 de magazine proprii și în franciză. Prin acest acord, rețeaua Cargus SHIP & GO va crește cu […]
vezi mai mult
Livrare nereușită. Iată ce se întâmplă mai departe cu expedierea ta Cargus
Situațiile în care ratezi preluarea coletului de la curier apar frecvent, fie din cauza unui program încărcat, fie pentru că nu ai observat la timp apelul sau notificarea. Chiar și atunci când livrarea nu se finalizează din prima încercare, Cargus a dezvoltat soluții digitale care simplifică procesul și reduc grijile. În acest articol, găsești răspunsuri […]
vezi mai mult
Cum să îți crești vânzările din eCommerce: Strategii și recomandări utile
Într-o lume digitală în continuă expansiune, simpla prezență online nu mai este suficientă. Competitia este acerbă, iar consumatorii sunt mai exigenți ca niciodată. Te întrebi constant „cum crești vânzările online”? Ei bine, nu ești singurul. Fiecare antreprenor din eCommerce caută rețeta magică pentru succes. Vestea bună este că nu există magie, ci doar strategii inteligente, […]
vezi mai mult