Ilustatie Plata Online

Soluții pentru trecerea de la plățile ramburs la cele online

Antreprenori
Data Publicării:

Distribuie articolul


Dacă ai lansat un magazin online de curând și ți-ai dori să primești mai puține comenzi cu plata la livrare, soluțiile descrise mai jos sunt pentru tine. 

Pune-ți o cafea și investește câteva minute în descoperirea unor insight-uri valoroase din studiul „Cum preferă românii să plătească online?”, realizat la comanda Cargus în septembrie 2025!

Plata ramburs, între control și neîncredere: cum gândesc cumpărătorii online

Deși plățile online în momentul achiziției produsului sunt alese de 68% dintre consumatori, una dintre descoperirile surprinzătoare ale studiului a fost că plățile ramburs continuă să fie prima alegere pentru un segment semnificativ de clienți. În jur de 1 din 5 români preferă plata la livrare pentru toate comenzile pe care le plasează sau măcar pentru o parte dintre ele. 

Așadar, pentru acei clienți care preferă să vadă produsul înainte de a plăti, Cargus oferă opțiunea de plată cu cardul la livrare, direct la curier. Astfel, clienții tăi pot beneficia de confortul psihologic al verificării coletului, fără a renunța la siguranța și rapiditatea unei plăți digitale. Plata se face simplu, prin POS mobil, iar tranzacția este procesată instant, la fel de sigur ca pe orice platformă online.  

De ce românii încă aleg plata ramburs, chiar și în era digitală?

Conform studiului, există mai multe motive-cheie pentru care clienții aleg plata ramburs:

  1. Teama de fraude online. Acesta este principalul motiv, menționat de mai mult de 40% dintre respondenți.
  2. Lipsa încrederii în comerciant. 37% dintre respondenți indică această cauză. Aceștia au încredere doar în magazinele cunoscute sau de la care au mai cumpărat în trecut și au fost mulțumiți.
  3. Dorința de a se asigura că primesc ceea ce au comandat. Circa 38% dintre respondenți vorbesc despre confortul psihologic de a achita doar când văd produsul comandat.
  4. Posibilitatea de a refuza comanda în caz că se răzgândesc. 25% văd în plata ramburs o posibilitate de a refuza să mai plătească ceea ce au comandat, fără bătăi de cap.
  5. Comoditatea. În jur de 10% recunosc că e vorba doar de un obicei personal sau comoditate, preferând să amâne momentul în care să facă plata.

👉 Așadar, pe de o parte vorbim de motive ce țin de o anumită siguranță psihologică și pe de alta de flexibilitate și practicabilitate.

Cel mai probabil, clienții tăi aleg rambursul fie pentru că magazinul tău online nu le inspiră încredere sau nu sunt familiari cu el, fie pentru că plata online a unei comenzi e mult prea complicată. Printre cei care aleg rambursul e posibil să fie și persoane care vor să-și lase acea portiță de răzgândire, dar acolo ai mai puține moduri de-a interveni.

Pentru a crește încrederea clienților tăi și a încuraja plata online, direct pe site, trebuie să abordezi direct temele majore identificate în studiu: teama de fraude, lipsa de încredere în comerciant și incertitudinea legată de retururi.

📊 Vrei să afli mai multe despre comportamentul de plată al românilor? Descarcă studiul complet Cum preferă românii să plătească online, realizat de Cargus în parteneriat cu Visa, și descoperă insight-uri detaliate despre motivațiile, fricile și tendințele care modelează piața locală de ecommerce!

Ce funcționează în România pentru creșterea plăților cu cardul?

Ilustatie Plata Digitala A Comenzilor Online
Ilustatie Plata Digitala A Comenzilor Online

Iată câteva modalități practice de a-ți face magazinul mai demn de încredere și de a stimula plățile digitale, bazate pe datele de pe piața românească: 

Oferă garanții de retur rapid și promite banii înapoi!

Un procent semnificativ de aproape 33% dintre respondenți ar renunța la plățile cash dacă ar primi garanții de returnare rapidă a banilor.

Poți să promovezi vizibil o politică de „bani înapoi în 24/48 de ore”; în caz de retur, specificând că acest proces este mult mai rapid pentru plățile cu cardul decât pentru cele ramburs.

Oferă stimulente financiare directe!

Acesta este cel mai puternic factor de convingere. Aproape jumătate dintre respondenți (47%) ar renunța la plata în numerar dacă ar primi reduceri, cashback sau puncte de loialitate.

Poți să testezi o reducere mică în plus sau transport gratuit doar pentru comenzile plătite cu cardul pe site. Poți, de asemenea, să implementezi un sistem de recompense unde clienții acumulează mai multe puncte sau primesc un procent mai mare de cashback dacă plătesc Online.

✅ Vrei să știi ce își doresc românii când comandă online? Am realizat un studiu pe un eșantion de peste 1.000 de români, astfel încât să ai o radiografie exactă a preferințelor actuale și a celor mai importanți factori care influențează decizia de cumpărare. 

Asigură un proces simplu și rapid de plată!

40% dintre cumpărători ar fi convinși să renunțe la cash printr-un proces mai simplu și mai rapid de plată. Asigură-te că procesul de checkout este intuitiv, cu puțini pași, că oferă metode de plată bine-cunoscute și sigure și că nu apar erori tehnice. Găsește aici mai multe sfaturi și recomandări despre cum să îți crești vânzările din eCommerce!

Comunică mai clar măsurile de securitate!

Afișează siglele partenerilor de plată (de exemplu, VISA) și ale procesatorului de plăți (ex: PayU, MobilPay, Stripe) în pagina de checkout. Acestea oferă un sentiment de siguranță.

Asigură-te că explici în pagina de checkout de ce plata cu cardul este sigură pe site-ul tău și că incluzi și un scurt text despre protecția datelor.

Accentuează orice dovadă de legitimitate: 

  • recenzii Google;
  • recenzii pe conturi de social media ale unor persoane reale;
  • certificări;
  • parteneriate;
  • tururi video ale birourilor și depozitului;
  • linkuri către conturi de social media;
  • afișează datele de identificare fiscală.

Trecerea completă la plățile digitale nu se va întâmpla de la sine, ci este rezultatul unei strategii clare care adresează direct fricile și nevoile clientului român, de la garanții de retur rapid și stimulente financiare, până la un proces de checkout simplu și transparent. 

Începe să implementezi aceste schimbări și transformă neîncrederea clienților tăi în loialitate și tranzacții sigure! 

Editor Cargus

editor

La Cargus, credem în puterea informației corecte și relevante pentru a ghida afacerile spre succes. Echipa noastră editorială explorează constant tendințele din curierat, logistica modernă și e-commerce, aducându-ți conținut practic, actual și ușor de înțeles. Fie că este vorba despre sfaturi utile pentru antreprenori, noutăți despre serviciile Cargus sau perspective din industrie, ne propunem să fim ghidul tău pe drumul dezvoltării în curierat. Navighează pe calea succesului, noi îți oferim direcția.

Vezi mai multe articole

Articole similare

Cum preferă românii să plătească online: un rezumat pentru marketeri și specialiști ecommerce grăbiți

Antreprenori

Suntem într-una dintre perioadele aglomerate din an, așa că-i posibil să nu ai timp să treci prin tot studiul „Cum preferă românii să plătească online?” realizat la comanda Cargus și VISA, așa că ți-am pregătit un rezumat:   Normalitatea plăților online și persistența rambursului în numerar Piața de ecommerce din România se află într-o etapă de […]

vezi mai mult

Cum aduci livrarea mai aproape de clienți? Cargus extinde rețeaua SHIP & GO cu 245 de noi puncte în magazinele Agroland

Antreprenori

Cargus continuă să investească în soluții out-of-home, care oferă clienților mai multă flexibilitate și timp câștigat. Cel mai nou pas este parteneriatul cu Agroland, cel mai mare retailer pentru fermieri din România, cu o rețea de peste 240 de magazine proprii și în franciză. Prin acest acord, rețeaua Cargus SHIP & GO va crește cu […]

vezi mai mult

Cum să îți crești vânzările din eCommerce: Strategii și recomandări utile

Antreprenori

Într-o lume digitală în continuă expansiune, simpla prezență online nu mai este suficientă. Competitia este acerbă, iar consumatorii sunt mai exigenți ca niciodată. Te întrebi constant „cum crești vânzările online”? Ei bine, nu ești singurul. Fiecare antreprenor din eCommerce caută rețeta magică pentru succes. Vestea bună este că nu există magie, ci doar strategii inteligente, […]

vezi mai mult
Contact
Devino curier